Favna HR-workshop med Jøri G. Horverak og Fredrik Fornes

June 11, 2024

Starter: 

8:30

Sted:

Kulturhuset - Vaskerelven 8, 5014 Bergen

Meld deg på her

Vårt nyeste nettverk, Favna HR, har oppstart i høst. Dette feirer vi ved å inviterer DEG til en halvdags-workshop.

 Rett og slett en kostnadsfri smakebit på hva du kan vente deg som deltaker i programmet.

 

Les mer om Favna HR her!

 

Hvem passer workshopen for?

Denne workshopen passer for deg som brenner for HR-faget! For deg som har HR-ansvar eller et utvidet personalansvar i ditt arbeid, og som har savnet et eget, lokalt fellesskap for deling, sparring og læring.

 

Denne dagen møter du:

  • Jøri Gytre Horverak - organisasjonspsykolog og krisepsykolog i Sense PKT.
  • Fredrik Fornes - journalist, gründer og LinkedIn-ekspert i Narify

 

Jøri G. Horverak: HR-rollen - en utrolig spennende, men også en utfordrende rolle!

 

I arbeid med mennesker er det aldri to streker under svarene. Man kan bli stående i vanskelige dilemma, prosesser, valg og beslutninger. Det er sjelden et enkelt rett eller galt. Det som er rett er ikke alltid riktig. Én beslutning må ivareta mange hensyn på mange ulike nivå. Det samme rådet kan være et godt råd her, men et dårlig råd der. Derfor krever HR-roller både faglig og mellommenneskelig forståelse og kompetanse, i tillegg til masse mot og styrke. Dessverre er det mange HR-ansvarlige som føler seg litt alene i rollen sin.

 

Jøri G. Horverak har samarbeidet med HR-ansvarlige i mange ulike saker, problemstillinger og situasjoner. I dette foredraget vil hun snakke om sine erfaringer knyttet til samarbeid med HR-ansvarlige. I tillegg vil vi belyse temaene:

  • Hvordan stå stødig i HR-rollen – alene og sammen med andre?
  • Hvordan rigge oss for å kunne møte både planlagte og uforutsette utfordringer?
  • Hvordan få dem rundt til å forstå hva HR-rollen er (...og ikke er)

 

Fredrik Fornes: Boost bedriftens employer brand på LinkedIn!

 

Employer branding er på alles lepper, og kampen om kandidatene er tøffere enn noen sinne. Likevel er det omtrent ingen norske bedrifter som bruker næringslivets viktigste plattform, LinkedIn, til å drive effektiv markedsføring av arbeidsplassen sin.

 

Fredrik Fornes kommer til oss for å fortelle hvorfor employer branding er så viktig, og ikke minst hva som er den riktige måten å jobbe med det på LinkedIn. Han mener det kun finnes én riktig LinkedIn-strategi for bedrifter som skal ansette: Ambassadør-metoden.

 

Under denne seansen vil han forklare nøyaktig hvordan den fungerer, og hvordan du kan sette den til liv i din bedrift. Her blir det både konkret læring, praktisk jobbing og gode, faglige diskusjoner.

 

 

Fra start av byr vi på lett frokost, frukt og kaffe i Kulturhuset sine flotte lokaler.

 

Vi håper å se deg på vår aller første workshop for Favna HR.

Med kun 100 plasser tilgjengelig, oppfordrer vi til å melde deg på og sikre en plass nå!

Meld deg på her